מרכזיה טלפונית. פעם, אז, לפני הרבה שנים, הייתה חדר גדול ובו מרכזניות/ים ישובים על כיסא, על ראשיהם אוזנית "מדונה" (עוד לפני שידעו שהיא כזו) או מיקרופון לפניהם. מולם לוח גדול, עמוס בעשרות אם לא מאות חוטים עם מתאמים, ובכל פעם שהתקשר פלוני, וביקש כי המרכזנ/ית יעבירו אותו למספר כזה וכזה, היו הטלפנים שולפים חוט אדום/ ירוק/ צהוב מחור אחד על הלוח, לחור אחר ומאותתים לאדם האמור לקבל את השיחה מצדו השני של הקו.
חזרה לזמן שלנו. לשמחתנו, טכנולוגית התקשורת התקדמה מאד מאז אותם חוטים וחיבורים, והיום מרכזיה טלפונית היא מרכז תקשורת דיגיטלי לכל עסק, מפעל, משרד ונוכל לראותן בכל מקום כמעט.
מרכזיה טלפונית- העתיד כבר כאן
איך בדיוק התקדמנו ומהי בעצם מרכזיה טלפונית כיום?
הטכנולוגיה בתחום התקשורת פרצה ופורצת בכל יום מחסומים וגבולות, וכיום, ניתן לבצע פעולות כמו תקשורת בינ"ל, תקשורת וידאו, שיחות וועידה, חיבורים לסמארטפונים ועוד, בלחיצת כפתור וכמעט ללא עלויות. מרכזיה טלפונית כיום, היא מוצר תקשורת בסיסי, בכל עסק בו ישנה כמות עובדים מרובה, הפרוסה על פני משרד/ מפעל רחב ידיים, סניפים בארץ או בעולם. מרכזיה טלפונית מייעלת את אופן העבודה ומאפשרת לבעל העסק למנף את מחלקת שירות הלקוחות ו/או המכירות שלו, ע"י מענה מיידי וחוסך המתנה ללקוחותיו, כמו גם הזדמנות לזמינות ונגישות לכולם, תוך חיסכון בעלויות בסעיף התקשורת והטלפוניה.